جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
نماز جمعه بوشهر به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری گفت: تمام تلاش ایران در عرصه هسته‌ای، صلح‌آمیز است و ایران فراتر از برجام عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه، اظهار داشت: دولت چهاردهم باید موضوع اقتصاد و معیشت مردم و حل مشکلات گرانی و تورم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با تلاش و کوشش بر اساس برنامه‌ریزی مردم همانگونه که زمان پیش می‌رود، احساس بهبود وضعیت کنند.

وی افزود: در آستانه فصل سرما باید از هم اکنون حل مشکل ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور طراحی و برنامه‌ریزی شود.

وی تدوین برنامه جامع در عرصه تولید حداکثری گاز با استفاده از فناوری‌ها و مهندسی‌های نوین و مجاهدت در برداشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: در همین راستا یک برنامه جامع صحیح مدیریت مصرف انرژی گاز تنظیم شود تا در فصل سرما دچار مشکل نشویم.

امام جمعه بوشهر، پیشگیری قبل از وقوع بحران را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در عرصه کمبود گاز باید از هم اکنون در حوزه مهندسی، برداشت، ذخیره‌سازی، طراحی و برنامه‌ریزی شود و کارهای فنی و دانش‌بنیان صورت بگیرد و از آن طرف مصرف بهینه گاز خانگی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه سهم استخدامی جوانان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باید رعایت شود، ابراز کرد: تلاش شود آزمون استخدامی جذب نیرو در داخل استان بوشهر برگزار شود و سهم استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی حداقل ۵۰ درصد مورد توجه قرار گرفته شود تا مردم و جوانان استان بوشهر از این صنایع بهره‌مند شوند و طبق پدافند غیرعامل هر صنایعی که از مردم آن منطقه استفاده کنند نشان از عقلانیت بالای مدیریتی است.

وی به بیانیه جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و یادآور شد: اتحادیه اروپا ادعا کرده که ایران از تعهدات خود در برجام فاصله دارد، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری دارد و به بازرسان آن اجازه داده که بر اساس ضوابط و پروتکل‌های آن آژانس بازرسی کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران هیچگاه مانع بازرسی آژانس بین‌المللی از برنامه‌های هسته‌ای نشده است، خاطرنشان کرد: بارها بیان شده که ایران هیچگاه دنبال استفاده نظامی از انرژی اتمی نیست و تمام تلاش ایران در عرصه هسته‌ای، صلح‌آمیز است و فراتر از برجام نیز ایران عمل کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون آمریکا از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، یادآور شد: آنان دنبال ارتقا سطح توان سلاح هسته‌ای هستند و به هیچ صورت با رژیم اشغالگر قدس که دارای کلاهک هسته‌ای است برخوردی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری، تصریح کرد: بارها از سوی مقام معظم رهبری و روسای جمهور بیان شده که ایران هیچگاه دنبال سلاح هسته‌ای نیست و همیشه برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فضا برای بازدید و بازرسی آماده است، این شما هستید که بر روی آژانس هسته‌ای فشار می‌آورید که اعلام نکند ایران به تعهداتش عمل می‌کند و خود شما به تعهدات عمل نمی‌کنید، مشکل خودتان هستید و از آن طرف کشورها که در اختیار شما هستند و همچنین یک رژیم نامشروع مانند اشغالگر قدس اجاره فعالیت هسته‌ای می‌دهید و هیچگاه پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنید.

وی بیان کرد: تمام دانشمندان هسته‌ای جهان بر این معنا اشراف دارند، تمام سیاست‌مداران عدالت‌خواه جهان که تابع شما نیستند اذعان دارند شما هستید که مشکل مدیریت عدالت محور جهان محسوب می‌شوید، شما دنبال این هستید که دانش هسته‌ای و رشد علمی و فناوری در ایران متوقف شود و ایران در عرصه دانش‌های نو پیدا محتاج شما و بر ایران سلطه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: با هدایت‌های مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها پیشرفت می‌کند، استقلال می‌یابد و در صدر دانش و فناوری جهان قرار می‌گیرد.

وی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به طراحی مدیریت آینده جهان به دست مستکبران، اظهار کرد: در مدیریت و طراحی جهان، همیشه متفکران و آینده پژوهان به دنبال برنامه خاصی هستند که جهان را به‌گونه‌ای طراحی کنند تا بر مرکز قدرت و ثروت تسلط داشته باشند.

امام جمعه بوشهر مهمترین اندیشه استکبار جهانی برای مدیریت جهان و سلطه را همواره در ۲ محور سیاست و اقتصاد دانست و بیان کرد: این دو موضوع بر پایه فرهنگ برای رسیدن به قدرت سیاسی و تسلط بر منابع ثروت طراحی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس وعده الهی آینده جهان در اختیار عباد صالح با امامت حضرت مهدی موعود(عج) است، گفت: نظم آینده جهان از آن اسلام با امامت مهدی آل محمد(ص) خواهد بود.

وی با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، اهمیت وحدت و انسجام در سطوح مختلف اجتماع را مورد اشاره قرار داد و گفت: وحدت در همه سطوح جامعه از خانواده‌ها تا درون اجتماع سبب ایجاد قدرت و افزایش توان می‌شود ولی ایجاد اختلاف مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه یکی از طراحی‌های جهان استکبار، ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی و بین مسلمانان است، خاطرنشان کرد: اگر در کشور وحدت و انسجام نباشد، اهداف دشمنان در ابعاد گوناگون محقق می‌شود و اتحاد جامعه باید در سایه ولایت و در راستای حفظ منافع دینی و ملی قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha